Сообщения

Сообщения за сентября 24, 2015

Система психолого-педагогічної корекції педагогічної занедбаності молодшого школяра

Підструктури особистості Предмети корекції Педагогічні прийоми Психологічні методи 1 2 3 4 Індивідуально-типологічні особливості особистості Дисгармонія розвитку. Нестабільність і ригідність нервової системи. Нерозвиненість довільності психічних процесів у порівнянні з однолітками Розуміння, співчуття, зняття напруги.   Раціоналізація виховно-освітнього процесу. Вирівнювання культурно-освітніх можливостей дітей. Особистісна перспектива Розвиток довільності в руховій сфері. Розвиток довільності в пізнавальній сфері.   Розвиток довільності в емоційній сфері.   Розвиток довільності в спілкуванні і поведінці.   Когнітивна тренування.   Систематична десенсибілізація.   Терапія засобами мистецтва Властивості суб'єкта спілкування Висока тривожність. Слабка соціальна рефлексія.   Труднощі спілкування. Неадекватна поведінка. Низький соціальний статус Довіра до особистості дитини.   Формування реально усвідомлюваних мотивів поведінки.   Формування реально ді

Діти з ЗПР – розвиток, особливості, навчання, характеристика

Діти з ЗПР  (затримкою психічного розвитку) входять в особливу змішану по мірі психофізіологічного розвитку групу осіб. Затримку психічного розвитку психіатри відносять до класу маловиражених відхилень психічного розвитку. ЗПР сьогодні вважається поширеним видом психічних патологій у ранньому віці. Про наявність загальмованості розвитку психічних процесів говорити слід виключно за умови, що індивід ще не вийшов за межі молодшого шкільного періоду. У випадках, коли симптоми ЗПР спостерігаються на фазі старшого шкільного періоду, вже слід говорити про олігофренії або інфантилізмі. Відхилення, виражене у затримці психічного формування, займає позицію між анормальним розвитком і нормою. Що таке ЗПР? Індивід з ЗПР не характеризується наявністю серйозних порушень у формуванні процесів психіки, таких як олігофренія або первинне недорозвинення рухової або зорової системи. Основні труднощі, пережиті ними, мають зв’язок, звичайно, з аномаліями соціальної адаптації та навчальною діяльністю. В

Методичні рекомендації педагогам, які працюють з дітьми дошкільного віку з затримкою психічного розвитку

Кількість дітей, у яких вже в дошкільному віці виявляються відхилення в розвитку, вельми значно. Відповідно, великий ризик шкільної дезадаптації і неуспішності. Особливу тривогу викликає зростання кількості дітей з затримкою психічного розвитку ( ЗПР). Створення педагогічних умов на основі особистісно - орієнтованого підходу, оптимальних для кожного вихованця, що передбачає формування адаптивної соціально - освітнього середовища, що включає все різноманіття різних типів освітніх установ. Однак, лише з 1990 року в систему освіти включені дошкільні заклади для дітей із затримкою психічного розвитку. розробка питань організації та змісту корекційно - педагогічного процесу в умовах дошкільного навчального закладу компенсуючого виду є одним з пріоритетних напрямів спеціальної освіти. У адміністрації і педагогів виникає безліч питань, що стосуються організації діяльності груп для дітей з ЗПР, змісту програми корекційно - розвивального навчання, методів роботи з дітьми, оформлення р