Фізкультхвилинки та ігри на уроках


1. Гра «Ведмідь»
Учитель пропонує учням уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи  з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо пересувається вперед, як він бурчить (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки).

1. Гра «Піаніно»
Поставити всі пальці на парту і під рахунок вчителя «раз і два» імітується гра на піаніно, пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.

1. Гра «Комарики»
Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами – його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть в долоні над головою. «Комарик біля вуха» тощо.

1. Гра «Зайчик»
Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», вихованці приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх. Потім класовод пропонує «зайчикам» ніжки погріти:
Зимно зайчику стояти,
Треба трошки пострибать:
Скік-скік,скік-скік, скік-скік.
Треба трошки пострибать,
Пострибавши відпочить.
«Зайчики» займають місце за партою. Урок триває.

1. Гра «Чи знаєш ти свій клас?»
Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали»

1. Гра «Гойдалки»
Стати прямо, ноги нарізно, руки в поясі. Гойдатися, піднімаючись на носки й опускаючись на п’яти під рахунок учителя («раз» – на носках, «два» – на п’яти. 10 разів).

1. Гра «Косар»
Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками («раз» і «два»), ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати у середньому темпі 5-6 разів)

1. Гра «Потягти канат»
Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи ніби тримаєшся за канат і тягнеш його, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до рахунку 7-8. (виконувати 3 рази)

1. Фізкультпауза
Під мовний супровід учителя діти виконують вправи (4 рази)
«Раз» – підняти руки вгору,
«Два» – натягнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» – прямо стати,
Будемо знову починати

1. Гра «Хто що промовляє?»
Учитель починає, а діти продовжують:
Вчитель                                                              Учні
Зозуля кує:                                                 «Ку-ку, ку-ку!»
Півень кукурікає:                                      «Ку-ку-рі-ку!» , «Ку-ку-рі-ку!»
Голуб воркує:                                             «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»
Сова кричить:                                             «Угу, угу, угу!»
Риби мовчать, ні пари з вуст.
Після виконання цієї вправи-гри діти займають місця за партами.

1. Гра «Цікавинка»
Пропонується розповідь, що містить у собі пізнавальний матеріал. Наприклад:
Вчитель                                                                    Учні
- Діти, чи знаєте ви, хто як спить?                  Так, знаємо.
- Як спить зайчик?                                             Зайчик спить лежачи.
- Як спить курка?                                               Курка спить сидячи.
- Як спить чапля?                                              Чапля спить стоячи.
- А як спить кажан?                                           Кажан спить, висячи донизу головою

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ

1. Вчитель                                             Учні
Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.
Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.
То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.
То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.
То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».
А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.

2.
Я намалюю зайчика для вас – раз.                   Роблять колові рухи руками над головою.
Це у нього, бачите, голова – два.                     Руки кладуть на голову.
Це у нього вуха догори – три.                          Піднімають руки вгору до вух.
Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири. Повертають тулуб праворуч, ліворуч.
Це очиці весело говорять – п’ять.                    Прикладають руки до очей.
Ротик, зубки – хай моркву їсть –шість.           Імітують жування моркви зайцем.
Шубка тепла хутряна на нім – сім.                  Плещуть в долоні.
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.       Підскакують  на місці.
Ще навколо посаджу дерев я – дев’ять.          Садять дерева, притоптують ямки.
І хай сонце сяє з піднебесся – десять.             Піднімаються на носках, руки вгору.

3
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Тексти для диктантів та списування 1-2 клас

Математичні віршовані задачі

Діти з ЗПР – розвиток, особливості, навчання, характеристика