ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ВАЖКИМИ МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ
Ознаки соціальної та педагогічної занедбаності
|
Організація індивідуальної роботи з педагогічно занедбаними дітьми
|
1. Порушення образу «Я» — неадекватна
самооцінка, незадоволена потреба
у визнанні, підвищена образливість, негативізм, егоцентризм.
2. Нерозвиненість школяра як суб'єкта
навчання — несформованість мотивів навчання, низька навчально- пізнавальна активність, слабка научуваність, несформірованість елементів і навичок навчальної діяльності, основних навчальних умінь.
3. Нерозвиненість школяра як суб'єкта
спілкування — слабка соціальна рефлексія, нерозуміння з боку дорослих, низький соціометричний статус, емоційна нестабільність, неадекватна поведінка в соціальних ситуаціях, несприйняття ровесниками.
4. Специфіка індивідуально-
типологічних особливостей — дисгармонія розвитку, нестабільність, ригідність нервової системи, нерозвинена довільність психічних процесів |
1. Вплив на умови сімейного виховання школяра:
• підвищення психолого-педагогічної грамотності батьків;
• допомога в організації розумової діяльності дитини;
• контроль над організацією нормального режиму дня дитини;
• індивідуальні консультації з батьками.
2. Удосконалення виховної роботи з класом:
• гуманізація міжособистісних взаємин у дитячому колективі;
• створення належного мікроклімату;
• коригування взаємин педагога з дитиною.
3. Допомога дитині в особистісному зростанні:
• вивчення дитини;
• індивідуальна робота з усунення недоліків інтелектуальної, моральної, емоційно-вольової сфер;
• включення дитини в активну діяльність на основі її інтересів і нахилів;
• керівництво спілкування дитини з ровесниками;
• подолання негативної мотивації учіння
|
Комментарии
Отправить комментарий